De bouwsector in Nederland wordt geconfronteerd met diverse fiscale en administratieve uitdagingen. Het is van cruciaal belang voor bouw- en klusbedrijven in Nederland om samen te werken met experts in fiscaal en administratief advies die bekend zijn met deze verschillende uitdagingen en die kunnen helpen bij het navigeren door de complexe regelgeving en zorgen voor naleving en optimalisatie van de bedrijfsprocessen en financiële administratie.
De Nederlandse bouwsector wordt sterk gereguleerd en onderworpen aan veranderende wetten en voorschriften. Fiscale zaken in de bouwsector kunnen complex zijn. De aftrekbaarheid van bepaalde kosten en investeringen kan variëren, en het is belangrijk om te zorgen voor een optimale belastingplanning. Bouwprojecten brengen inherente risico’s met zich mee, zoals vertragingen, budgetoverschrijdingen en geschillen met betrekking tot kwaliteit. Het is van cruciaal belang om contracten zorgvuldig op te stellen en financieel op orde te zijn om deze risico’s te kunnen dragen.
Als RB-belastingconsulenten zijn we op de hoogte van alle fiscale uitdagingen in de bouwsector. Vanwege de huidige woningnood worden steeds meer bedrijfspanden omgebouwd naar appartementen. De vraag is dan wanneer wordt er overdrachtsbelasting toegepast en wat is het percentage en wanneer wordt er BTW toegerekend.
De bouw- en klusbedrijven zijn als aannemer van opdrachten gebonden aan wettelijke regels en moeten goede afspraken maken met hun opdrachtgevers. Een waterdichte offerte en juiste facturen vragen om een uitgebreid en simpel offertetraject. Onze systemen zorgen ervoor dat een sluitende offerte en de daaropvolgende facturen op de juiste momenten beschikbaar zijn voor de opdrachtgever.
Wij leveren accountancydiensten, doen bouw-administraties, stellen jaarrekeningen vast en regelen alle aangiften. Maar het verschil maken we met onze proactieve advisering – op basis van de betrouwbare en actuele cijfers die we aanleveren. Wij kijken naar méér dan alleen de cijfers.
Naam: Guus van Maarschalkerweerd
Bedrijf: GLUE amsterdam connected by design
Introductie persoon & bedrijf
1. Kunt u ons kort voorstellen aan uw bedrijf en uzelf, inclusief uw rol en verantwoordelijkheden binnen het bedrijf?
Co founder van GLUE; een Amsterdamse design route. Verantwoordelijk voor partnerships en buitenlandse “avonturen”!
Specifieke behoeften of uitdagingen bij het zoeken naar een financieel advieskantoor
2. Welke specifieke uitdagingen of behoeften had uw bedrijf toen u op zoek ging naar een advieskantoor?
Ik kende Henk al, omdat hij mijn admin/finance al deed van mijn andere bedrijf DesignConnector. Dus toen wij op zoek gingen voor Glue naar een goede partner in deze, was de keuze snel gemaakt.
Redenen voor de keuze voor samenwerking met TAFKA
3. Waarom heeft uw bedrijf besloten om samen te werken met TAFKA? Wat heeft de doorslag gegeven bij deze keuze?
Tafka en Henk Kwant in het bijzonder toont oprechte interesse in je business en de mensen erachter. Gaat dus veel verder dan alleen de harde cijfers.
Beschrijving van de samenwerking met TAFKA in 3 woorden
4. Kunt u de samenwerking met TAFKA in slechts drie woorden beschrijven.
Intense betrokkenheid, toegevoegde waarde en menselijke factor.
Beoordeling van de diensten van TAFKA
5. Hoe zou u de diensten van TAFKA beoordelen? Zijn deze tegemoetgekomen aan de behoeften of uitdagingen die u aanvankelijk had?
Verwachtingen overtroffen.
Verrassingen en succesverhalen in de samenwerking
6. Wat heeft u het meest verrast in de samenwerking met TAFKA? Zou u een specifiek succesverhaal willen delen dat u heeft bereikt door gebruik te maken van de diensten van TAFKA?
Toen wij met GLUE in de fase kwamen dat we naast commercieele activiteiten ook naar subsidies op zoek gingen, moesten we een Glue Foundation (Stichting) in het leven roepen. Gezien de goede relatie met Henk Kwant, hebben we Henk gevraagd, zitting te nemen in het Stichtings bestuur. Henk heeft hier gelukkig ja tegen gezegd en vertoont ook hier weer een enorme betrokkenheid.
Ondernemersadvies aan collega’s in de branche
7. Wat zou uw beste advies zijn voor collega-ondernemers in uw branche, gebaseerd op uw eigen ervaringen en successen?
Ik doe niet aan goed bedoelde adviezen, laat ik aan andere over.
Wij bedienen cliënten door heel Nederland.
Onze backoffice zit in Zeist, lekker centraal. Per regio of gemeente, overal in het land, hebben we adviseurs. Zij zijn uw directe aanspreekpunt en bieden u persóónlijk contact. Onze dienstverlening kent vaste maandtarieven. Onze geavanceerde systemen werken moeiteloos voor u.
Bent u op zoek naar een administratie- en advieskantoor met échte expertise in de bouwsector? Maak nu een afspraak via het contactformulier. Dan merkt u snel genoeg met wie u straks de eerste steen naar succes legt!